Show off

Vouchers, products and tickets guarantee fun at the spa for the whole family.

Thermengebäude mit dampfendem Außenpool

Parktherme Bad Radkersburg

  • Multifaceted spa resort with a health, regeneration and lifestyle competence centre.
  • Unique 3,600 m² world of relaxation and activity in southern Styria.
  • Repeat winner of “Austria’s spa of the year” award.

A versatile e-commerce solution for a versatile company

Embedded in the gentle green hills of southern Styria lies the spa Parktherme Bad Radkersburg, known for its unique and special thermal water. As a major business in the area, it plays a key role not just for the nearby accommodation businesses, but certainly also for demand and bookings in the entire region thanks to its spa offering.

The situation

Strengthening and growing online sales has been a common goal of Parktherme and incert since 2013. Building on a successfully introduced incert e-commerce solution for the sale of spa vouchers, the offering was to be expanded to the online sale of day tickets and shop articles. Another goal was to further develop the collaboration with the partner businesses in the area.

The solution

The e-commerce sales platform of Parktherme was enhanced with the shop system for the sale of products as well as the ticket system for the online sale of day tickets and event tickets. As part of this expansion, the online sales user interface was also vamped up and specially adapted to the requirements and individual design of the client. As a consequence, the online marketing campaigns supported by incert were also redesigned and optimised.

A further focus of the project was the extension of the system accesses of all partner businesses. In the future, the existing log-ins will be used to directly issue and automatically process the multi-day tickets of the partners in addition to vouchers. Processing with the accounting programme BMD is enabled by the direct charging to the own account of each partner business.

A direct connection to the HKS spa cash registers additionally enables directly redeeming vouchers and tickets at the cash registers and as a result optimises the on-site processes. Furthermore, the cash register system can be used to issue gift cards quickly and easily. Together with the automated invoicing for the on-site sales, this saves precious time and labour.

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Ausgangssituation

Die Stärkung und der Ausbau des Onlineverkaufs ist seit 2013 gemeinsames Ziel der Parktherme und incert. Auf Basis einer erfolgreich eingeführten incert eCommerce Lösung für den Verkauf von Thermengutscheinen sollte dieser um den Onlineverkauf von Tageseintritten und Shopartikeln erweitert werden. Als weiteres Ziel galt es, die Kooperation mit den Partnerbetrieben in der Region weiter auszubauen.

 

Lösung

Die eCommerce Verkaufsplattform der Parktherme wurde mit dem Shopsystem für den Verkauf von Produkten sowie dem Ticketsystem für den Onlineverkauf von Tageseintritten und Veranstaltungstickets erweitert. In diesem Zuge wurden auch die Online-Verkaufsoberflächen erneuert und speziell an die Anforderungen und individuellen Designs des Kunden angepasst. Folglich wurden auch die von incert betreuten Online-Markteing-Kampagnen neu aufgesetzt und optimiert.

Ein weiterer Schwerpunkt des Projektes war die Erweiterung der Systemzugänge aller Partnerbetriebe. Künftig werden über die bestehenden Log-Ins neben Gutscheinen auch Mehrtageseintrittstickets von den Partnern direkt ausgestellt und automatisiert abgerechnet. Die Verrechnung über das Buchhaltungsprogramm BMD wird durch die direkte Verbuchung auf eigene Konten pro Partnerbetrieb ermöglicht.

Eine direkte Anbindung an die HKS-Thermenkassen ermöglicht zusätzlich die direkte Einlösung von Gutscheinen und Tickets an den Kassen und optimiert damit die Prozesse vor Ort. Weiters können über das Kassensystem Geschenkkarten schnell und unkompliziert ausgestellt werden. Gemeinsam mit der automatisierten Rechnungslegung für die Vorort-Verkäufe werden so wertvolle Zeit- und Personalressourcen gespart.

Partners and interfaces

  • Screen design of the new shop user interface of Körbler GmbH
  • Validation of vouchers and tickets via the HKS interface
  • Issuing of gift cards via the HKS interface
  • Multi-day ticket sales through partner system accesses
  • BMD connection to process sales and redeemed vouchers

Thanks to the long partnership with incert, we were able to continuously grow the success of our online shop and offer our guests new, smart online services. The tailor-made integration into the IT environment of our company and the individual support provided by incert are additional success factors.

Mag. (FH) Doris Salchinger<br/> Communication, Sales & Marketing | Parktherme

70+

different shop products

25k

orders per year

45+

connected partner businesses

Conclusion

The system expansion achieved important strategic customer goals:

  • Direct online booking of spa admission tickets and the associated possibility of controlling the occupancy rate.
  • Increased sales due to additional product sales and the sale of multi-day tickets by partner businesses in the region.
  • Development and optimisation of the e-commerce online marketing campaigns in the Facebook and Google networks.
  • More efficient work on site through process optimisations in the form of interfaces to the cash register and accounting system.

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